Kuinka veikata voittavaa hevosta?

Markkinointi on investointi. Tällä lauseellahan teitä lohdutetaan, kun niitä euroja pitää jälleen laittaa likoon tietämättä, että vastataanko huutoosi.

Eräänlaista sijoittamistahan se on. Ja BINGO – nyt on monella toimialalla se hetki, kun kannattaa siihen panostaa. Jokaisesta asiakkaan eurosta kilpaillaan kohta entistä tiukemmin. Mutta tämän huomion kanssa et ole todellakaan yksin.

Moni muukin, jolla on vähänkään bisnesvaistoa ymmärtää, että silloin kun lähdetään alamäkeen pitää alkaa jo petaamaan seuraavaa ylämäkeä, sillä kyllä niitä mäkiautoja siinä rytäkässä kivikkoihin hajoaa ja tilaa vapautuu. Tärkeintä on pysyä liikkeessä, mukana kisassa, aina maaliviivoille asti.

Mutta miten veikata voittavaa hevosta? Mulla on yks vinkki, jota varmempaa en mielestäni voi antaa.

Erottaudu. Kirkasta viestisi ja viritä brändisi. Ja koeta joskus tehdä jotain ihan toisin kuin kilpailijat. Kävele edellä. Jää mieleen! Ota se riski.

Älä liikoja mieti, että mitä muut miettii. Älä ole se kaurapuuroon tunnistamattomaksi sulava voisilmä. Ole se timantti, joka narskahtaa kunnolla hampaisiin, kun joku lusikoi sitä aamupuuroa suuhun. Kun se tuntuu selkäpiissä asti – sitä ei unohda.

En tiedä, että voidaanko auttaa.

Ei voida, jos haluat tehdä, kuten aina ennenkin on tehty.

Mutta eilen mun vatsanpohjaan ilmaantui taas sähköankerias, kun asiakas sanoi taikasanat, että: ”Mitä jos ei tehtäiskään sitä alalla jo niin nähtyä ”saksalaisten lentokenttien harmaata”, vaan jotain IHAN MUUTA.”

Siinä kohtaa Suomisen rouvalla sävähti, heräsin iltapäivän horroksesta ja tiesin, että kohta on muuten latua auki. Let’s go.

– Janica / Neotarin toimitusjohtaja, strategiaholisti, näppäimistönpaukuttaja, sulkimenlaukaisija, asiakkaiden viihdyttäjä ja yrityksen virallinen teenkeittäjä.

Vieritä ylös